Iza Szostak
"Balet koparyczny"
fot. Zbigniew Żupa / Teatralna Maszyna; Monika Stolarska / Festiwal Prapremier 2016
pomysł, choreografia, performans: Iza Szostak
współpraca choreograficzna, performans: Paweł Sakowicz
dramaturgia: Anka Herbut
przestrzeń: Łukasz Kwietniewski
muzyka: Kuba Słomkowski
światło: Michał Głaszczka
kuratorka: Anna Królica
koordynator produkcji: Dominik Skrzypkowski
produkcja: Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora „Cricoteka” w Krakowie
koprodukcja: Ciało/Umysł, Fundacja Burdąg
partner: Bergerat Monnoyeur
pokaz work in progress: 1 października 2015, Festiwal Ciało/ Umysł, Teatr Powszechny w Warszawie
premiera: 8 listopada 2015, Cricoteka w Krakowie (hala Telpodu, ul. Romanowicza)
czas trwania: 60 minut
Spektakl zrealizowany w ramach projektu kuratorskiego Anny Królicy Maszyna choreograficzna.
Balet koparyczny to posthumanistyczny pejzaż, nawiązujący do opanowujących myśli, media oraz sztukę, obrazów końca świata i człowieka. Przegrzanie rozwoju technologicznego doprowadziło już do wypalenia energii i zasobów naturalnych. Muszą zostać wypracowane nowe ekosystemy i sposoby werbalizacji emocji – stare się nie sprawdzają, prowadzą do coraz większej separacji. W tak zaprojektowanej rzeczywistości ruch człowieka sprzężonego z maszyną zostaje poddany rewizji, a człowiek staje się hybrydą.
Iza Szostak – tancerka, choreografka, absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Romana Turczynowicza w Warszawie oraz Codarts/Rotterdam Dance Academy w Holandii. Odbyła staż w Belgii, w zespole Troubleyn Jana Fabre’a. Autorka spektakli: RE//MIX Merce Cunningham, Ciało. Dziecko. Obiekt, Europa. Śledztwo, Balet koparyczny. Współtworzy Centrum w Ruchu w Warszawie. W swojej praktyce tworzy systemy komunikacji pomiędzy ciałem i obiektem, pracuje w oparciu o antropologiczne badania terenowe, sprawdza różne strategie ucieleśniania.
powrót drukuj